Tartalomjegyzék
Napjainkban
Hastáncot számos évtizedig csak vudeville, burlesque és karneváli show-kon lehetett látni. Gyakran tüntették fel hamis színben a képzetlen utánzók egy kissé merész, erotikus táncként, ami a hastáncnak megkérdőjelezhető hírnevet adott a társadalomban. (A hagyományos közel-keleti megítélése sem volt teljesen pozitív)
Sajnos a legtöbb ember a hastáncról ma is azt gondolja, hogy a szexuális vágykeltés, a csábítás tánca és kizárólag az erotikát látja benne. Pedig ez egy a nőiességet sugárzó, önkifejező táncművészeti forma, melyben rengeteg titok lappang. A hastánc egy a nőiséggel. Az ősi hagyomány képviselői is tudták, hogy jótékony testi és lelki hatásai miatt terápiás mozgásforma is. Ugyanakkor a hastánc, mint művészeti forma tökéletes elsajátításához sok tanulás, gyakorlás, tánctechnikai ismeret szükséges. Akik komolyan veszik a hastáncot, tudják, hogy legalább annyi tanulás és kitartás szükséges hozzá, mint bármely más professzionális tánc elsajátításához, mint pl.: a baletthez, a jazztánchoz, stb. Az orientális tánc által megérinthetjük és felemelhetjük az emberek lelkét. A hastáncos teste a hangszere, egybeolvad a zenével és a zenét, mint egy képet jeleníti meg a nézők számára.
Napjainkban a hastánc mellett egyre elterjedtebb az orientális tánc, vagy keleti tánc elnevezés is. Az egyiptomi hastáncosok és mestertanárok ma már egyre gyakoribb nemzetközi szereplésének köszönhetően pedig az eredeti arab elnevezés, a raqs sharki is szélesebb körben vált ismertté. A hastánc jelenleg világszerte fejlődik tovább, mint professzionális szólótánc, valamint tánckarok show műsoraként.
*****
Források:
[1] A cikk egyes részei az angol Belly_dance és a Ghawazi szócikk fordítása alapján készültek.
[2] Kármán Nikola, almapatika.hu
[3] A cikk egyes részei az angol Badia Masabni cikk fordítása alapján készültek.