A pharaonic stílus neve az "egyiptomi fáraók korabeli" tánc stílusra utal. A legtöbb táncos, amikor ezt a kifejezést használja, a mai hiedelmekre asszociál az ókori egyiptomi kultúráról, melyek közül sokat nem igazolnak alátámasztott kutatások. A legtöbb 20. és 21. századi előadás a 19. századi orientalista művész és irodalmi mozgalom alkotásaiból és a modern tánc korai mozdulataiból fejlődött ki. A pharaonic táncot gyakran new age zenére, egy vagy több táncos adja elő, az egyiptomi sírkamrák falain található festmények ihlette kosztümökben. Sok hasonló táncban jelen vannak a talajjal párhuzamos lapos tenyér pocíziók, melyeken olykor gyertyákat tartanak. Ezeket a pózokat nem támasztják alá történelmi kutatások, de a közönség ezeket a pozíciókat várta a korai modern táncosoktól, ezért gyakran alkalmazták őket az előadások során a megfelelő hangulat megteremtésére.

Ez a "fura kéztartás" fő problémája az, hogy egy klisé. Az emberek azért használják, mert könnyű, de ez nem jelenti azt, hogy az előadás ettől lesz igazán sodró. Ezért néhány ember másként értelmezi a pharaonic táncot, mint Delilah Flynn és Laurel Victoria Gray is, akik más utat választottak. Az amit mások rendre néztek és amit ők létrehoztak teljesen különbözik a fent leírtaktól. Ezek a táncosok saját művészi kutatásba fogtak ókori egyiptomi források alapján és megpróbálták extrapolálni milyen fajta mozgásokat ábrázolhattak az ilyesfajta képek. Ők interpretálták a legizgalmasabban, hogyan is nézhettek ki az ókori Egyiptom táncformái.

Hogyan bontakozz ki a pharaonic stílusban?

Először érdemes az ókori Egyiptom kultúrájáról olvasnod, kifejezetten az istenekről, mint Hathor, Bastet, és Ízisz, róluk mind erre a táncra asszociálhatnak. Ha ráérzel az egyiptomi kultúra ízére, sokkal meggyőzőbben tudod majd interpretálni ezt a misztikus táncot. Mikor megkérdezték Delilah Flynn-t, hogyan alkotta meg saját pharaonic táncát a következőket mondta:

„Ahhoz, hogy jelentősségteljes pharaonic táncot alkossak úgy kell gondolkoznom, mint egy ókori egyiptominak. Olvastam az ókori egyiptomi philológiáról és vallásról,  tanulmányoztam a hieroglifákat, ellátogattam egyiptomi templomokba. Kitaláltam milyen ruhát szeretnék, olyat csináltam, ami az általam elképzelt mozdulatokhoz illik. Olyan hangszereket hallgattam, amik akkor létezhettek. Az egyiptomiaknak az összes isten és istennő ma is élő. Én pedig megpróbáltam feltámasztani őket a történelem lapjairól úgy, ahogy számomra ma élnének.”

Mindennek van jelentése. Egy művésznek pedig teljesen át kell szellemülnie. Minden táncnak tanulmányozni kell az eredetét és erejét. Meg kell találnod magadban a spiritualitást és az életerőt. Figyeld meg magad, és próbáld meg a legbelső érzéseid által felfedezni hogyan mozdulnál, így fogod tudni elérni az igazán autentikus táncot. Minél többet olvasol az ókori egyiptomi kultúráról, annál több gondolat fog megszületni a fejedben, mi is legyen a táncod mondanivalója. Próbálj meg a saját ötleteidre koncentrálni! Miket táncolhattak el? Milyen lehet ez az ókori kultúra ihlette tánc? Számodra mit jelent ez a kultúra? Ha jobban összeszeded a gondolataid, milyen képek jelennek meg számodra, sokkal erőteljesebb, és érthetőbb lesz a táncod. Mindig legyen a táncodnak mondanivalója, így a közönség is érteni fogja, mit szeretnél megjeleníteni a számukra. Csak engedd szabadjára a kreativitásod és a fantáziád!

Idézetek

"Két okból szoktuk bámulni a csillagot, mert ragyog és mert kifürkészhetetlen. Közvetlen közelünkben azonban van egy sokkal elbűvölőbb és sokkal mélységesebb titok: a nő."

Victor Hugo

diana-andaluz3_200px.jpg
Kedves Látogató! A weboldalon cookie-kat(sütiket) használok, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Kérlek, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt!